Week 2 NSW - Reisverslag uit Holsworthy, Australië van Gijs & Annelot - WaarBenJij.nu Week 2 NSW - Reisverslag uit Holsworthy, Australië van Gijs & Annelot - WaarBenJij.nu

Week 2 NSW

Blijf op de hoogte en volg Gijs & Annelot

03 November 2013 | Australië, Holsworthy

Na een kleine week in Sydney in het hostel te hebben gezeten, hebben we besloten om er weg te gaan. Alles was geregeld, wat we moesten regelen, en de Jeep Cherokee is van ons! We besluiten om langs de kust richting Melbourne te gaan. Onderweg nog wat handige inkopen gedaan, zoals een rieten opvouwbare mat. Dit is voor ons stoelen en een tafel in 1. We ontbijten erop, lunchen en avondeten of als we een mooi plekje zien waar we even gaan zitten. De beste aankoop hier! Naast die dikke Jeep natuurlijk! Hier wordt het al snel donker, even voor 20 uur gaat de zon onder en om 19.30 uur hadden we nog geen slaapplaats gevonden. Heel even later vonden we in een van de vele National Parken een camping. We begonnen met de tent opzetten in het schemer en het was donker toen we klaar waren. Gelukkig heeft onze auto prima verlichting. De tent was super klein! We hadden hem in NL nog niet getest. Stom, we weten het, maar onze matjes pasten er precies in. Deze nacht heel slecht geslapen. Om 06 uur wakker van alle vogels, wat normaal natuurlijk heel lekker is, tenzij je vreselijk slecht hebt geslapen. We zetten ons er over heen en gooien gewoon gelijk te tent weg, met de gedachte 'nu moeten we vandaag wel een nieuwe tent kopen'. Dit is gelukt en ook dit is een van de betere aankopen geweest. We rijden richting Wollogoon en nemen een 4x4 afslag (voor de leek: slechte kwaliteit weg, veel hobbels, kuilen, zand, stijle hellingen, takkenen en leuk, mits je de juiste auto hebt). We kwamen een kleine parkeerplaats tegen en zette daar onze auto neer. We keken naar een informatie bord en daar kwam een Aussie aan en vroeg of hij ons kon helpen. Hij vertelde waar je langs kon wandelen en we gingen aan de wandel down hill. Na ongeveer een kilometer kwamen we dezelfde man tegen met isolatieplaten van 3 bij 2 meter. We raakten weer met hem aan de praat en hij vertelde over de natuur en de walvissen. Daarna nodigde hij ons uit voor een kop koffie en we liepen met hem mee. De mensen hier zijn zo vreselijk vriendelijk!! De man heet Alan en hij heeft een cottage midden in het midden van niks. Hij moet 3 km naar beneden lopen om naar zn cottage te lopen! Dus ook alle boodschappen, de meubels die daar staan (niet veel, maar toch!) en er is echt geen andere manier dan met de benenwagen. Maar hoe hij daar woont is echt schitterend! Niette omschrijven eigenlijk. Hij was zo aardig en hij wist zoveel te vertellen over de omgeving, heel leuk. We hebben nog een wilde papegaai gevoerd uit onze handen. Alan vertelde dat dit normaal niet kan, maar de vogels hem inmiddels kennen. We hebben ook een walibi van heel dichtbij mogen zien, heel gaaf! Alan gaf hem een banaan, zodat hij wat langer bleef. Na een uur ongeveer heeft Alan uitgelegd hoe we naar het strand konden. Een heel mooie plek waar we heerlijk met zn 2en hebben gewandeld. Hierna hebben we gedag gezegd tegen Alan en hebben we de klim van 3 km naar boven gemaakt. 3 km naar beneden is toch fijner. Begin van de avond een campingground proberen te zoeken in het Budawang National Park. Na 45 minuten offroad gecrost te hebben in het park, nog geen campingground gevonden. Eindelijk kwamen we een auto tegen. We vroegen de jongens de weg en ze zeiden: 'just follow us guys'. So we did. We kwamen op een mooi vlak stuk, 150 meter van het strand. Er stond er slechts 1 tent en deze waren van de jongens. Ze lieten ons het strand zien en we wandelden met zn 4en door. Het was super gezellig met Matt en Lewis en we hebben kangoeroes gezien in de duinen! Ook zij wisten veel te vertellen over de omgeving. We maakten een kampvuur en later op de avond vertrokken ze, omdat ze de volgende dag moesten werken. We hebben nog een soepje warm gemaakt op de kolen van ons kampvuur. Heel blij deze guys ontmoet te hebben, want in de nacht liep er steeds wat om onze tent heen. Dit was de possum die we eerder op de avond hadden gezien. Ze zijn super nieuwsgierig en kwamen ook met hun pootjes tegen de tent. Af en toe wel schrikken. De volgende dag zijn we weer verder naar het zuiden gereden en zijn we aangekomen in Eden. We zitten nu in een motel, omdat het weer erg onstuimig is. Waait heel hard en we willen liever geen takken op ons, want die liggen verstrooid op de wegen. Onderweg een Zoo tegen gekomen waar we een bezoek aan hebben gebracht. Dit was oké, niet heel spectaculair. Wij gaan nu eten, want hier is het 10 uur later. G'day mates!!

• 03 November 2013 - 12:05

Hetty En Nico:

Spannend allemaal hoor, leuk om te lezen dat jullie zo makkelijk contact maken (daar was ik ook niet bang voor hoor)
    en al die beesten, ja ze horen daar bij de natuur maar ik vindt het helemaal niets.

• 03 November 2013 - 13:19

Ria:

Wat een leuk verslag en wat een belevenissen nu al!
    Via Els de foto,s gezien die zijn erg mooi.
    Zo te zien is het een prachtig land.
    Veel liefs en we zien uit naar het volgende verslag

• 03 November 2013 - 13:23

Betty En Ate:

Haaaai Aussies,
    Wat een verhaal zeg !!!Zo te lezen zijn de Aussies eg vriendelijk en behulpzaam.
    Met al die verhalen hebben jullie straks een bestseller van een boek hahaha.

We vinden het geweldig om het te lezen.
    Jullie vinden het straks zo mooi dat jullie nog een jaar langer blijven (hoop het niet ).

Groetjes !!!!xxxx

• 03 November 2013 - 13:30

Ria:

Niks een jaar langer blijven!

• 03 November 2013 - 19:10

Ate En Janny :

Hoeveel geld hebben jullie nog want als ik dat zo lees,auto hotel camping nieuwe tent matje ben ik bang dat over een maand het geld op is groetjes ate en janny

• 03 November 2013 - 21:59

Henriette:

Hey lieverds,

AAAh pootjes van dat beestje tegen jullie tent; leuk leuk leuk :)
    Maar snap dat je dan ook wel wat kan schrikken haha
    Ik heb weer genoten van jullie verhaal, ga zo door.
    Doe voorzichtig he.

Liefs Jet

• 05 November 2013 - 17:55

Arno:

Jullie zijn zelf ook vriendelijk, dat scheelt. Trouwens, best lekker zo'n kangaroo steak.... ;-) Mooi verhaal! Veel plezier!