Van Victoria naar South Australia, via the GOR - Reisverslag uit Port Pirie, Australië van Gijs & Annelot - WaarBenJij.nu Van Victoria naar South Australia, via the GOR - Reisverslag uit Port Pirie, Australië van Gijs & Annelot - WaarBenJij.nu

Van Victoria naar South Australia, via the GOR

Blijf op de hoogte en volg Gijs & Annelot

26 November 2013 | Australië, Port Pirie

G'day all Heerlijk geslapen, wel een beetje koud. Maar wel met een ervaring rijker, want wij hebben een levende Wombat gezien. Hiervoor alleen maar dode langs de weg.. Hierna uit Wilsons prom vertrokken richting Melbourne! Onderweg slecht weer gehad met veel regen en wind. Wij hebben het nu wel een beetje gehad met het slechte weer van de afgelopen dagen. Aangekomen in Melbourne regende het nog steeds. Dus hebben wij besloten niet in Melbourne te overnachten en rechtstreeks door te gaan naar Ballarat! Hier overnacht voor het eerst in onze auto geslapen, omdat het regende. Het slapen in de auto was heerlijk! Vervolgens zijn we Ballarat ingeweest na wat te hebben rondgekeken zijn we naar een soort van museum park geweest. Hier ga je terug in de tijd van de goudzoekers, ongeveer rond 1850. Ontzettend leuke dag gehad en redelijk goed weer, droog maar nog wel bewolkt. Toen we terug kwamen, zagen we een auto staan met een Nederlands kenteken. Stomverbaasd waren we! We hebben gezellig koffie met ze gedronken, Fred en Magda. Een stel wat vervroegd met pensioen is gegaan, huis heeft verkocht en nu al 2,5 jaar reist. Ook de volgende avond erg gezellig en warm gehad in hun gave caravan. Ze besloten om ons een campbook te geven die we zelf nog wilde kopen. Zij hadden hem niet meer nodig, omdat ze naar Canada gaan. De laatste avond in Ballarat lekker rond het kampvuur gezeten met 4 Duitse jongeren en 2 ouderen Aussies. Heel gezellig, maar het weer is nog steeds bewolkt met af en toe een buitje :( We zijn gestart met the Great Ocean Road met fantastisch weer! Heel mooi auto gereden, veel gewandeld, veel uitzichtspunten bekeken, een groep dolfijnen gezien (super gaaf!!), the 12 Apostles gezien en veel watervallen opgezocht en bewonderd. Al met al: mooie dagen gehad langs the Great Ocean Road. Vroeg op de avond zagen we vlak bij onze tent een koala in de top van de boom en wat bleek, er zat een baby koala bij. Moeder hoog in de top en de baby klom wat onhandig naar beneden. De baby klom naar de boom er naast en toen moeder dit zag, haastte zij zich naar beneden en sprong van de ene boom naar de andere. Wat een spektakel! Moeder en baby weer bij elkaar, maar na enkele minuten klimt de baby koala omlaag, zo laag dat je hem had kunnen aanraken als je dat had gewild. Mega cute! We denken dat je erbij moet zijn geweest, wil je je kunnen voorstellen hoe gaaf het geweest moet zijn. Na the Great Ocean Road niet meer zo'n mooi weer. Bewolkt en regen :( We zijn naar South Australia vertrokken, om daar weer de zon op te zoeken. Inmiddels hebben we goed weer, warm en goed insmeren. South Australia is weer heel anders (wat we tot nu toe hebben gezien) als Victoria en New South Wales. Alles is wat dor, veel gele droge vlaktes, heuvelachtig en oranje/roze zand waar je haringen een stuk lastiger in gaan. In Dublin (niet in Engeland) gekampeerd langs het strand. Een heel lang strand en na een half uur lopen nog steeds niet bij zee. Wel gesproken met een man die we tegen kwamen, Alan is zijn naam. Hij was krabben aan het vangen, maar had nog geen geluk gehad. We zijn op een gegeven moment weer terug gegaan en een uur later Alan weer gezien. Hij had twee krabben gevangen! Weer even later kwam hij met de pan naar ons toe en liet hij zien hoe je de krab opende en wat je op kon eten. En guess what? Wij hebben de krabben opgegeten, Alan hoefde ze niet :) Wij blij! Want lekker dat het was en zoveel vlees zat er niet in. Ondanks dat, dus wel erg genoten van de smakelijke krab. De volgende ochtend zijn we zelf op pad geweest, helaas zonder resultaat. Op Mount Remarkable wilde emoes gezien! Een groep van wel 40 stuks. Later zagen we toen we de tent opzette, dat de emoes over de campground liepen, enkele meters van ons weg. En we kunnen zeggen: het zijn heuwl grote vogels dan!

• 26 November 2013 - 11:50

BvP:

Zoals je al zegt: Je zou er bij moeten zijn.
    Prachtig zoals jullie de verslagen maken met de foto's.
    Ik wou dat ik erbij was.
    Liefs uit een zonnig Emmen. (Nederland, geen Zwitserland)

• 26 November 2013 - 21:40

Henriette:

Hey mates,

Leuk dat jullie me even belde vanmiddag zeg! Vond ik echt heel fijn...
    En wat weer een spektakel meegemaakt; ik zie t al voor me die emoes dicht bij jullie :P
    Straks willen jullie niet meer terug, naar de Nederlandse mussen enzo hihi.

Nou ik hoop dat t goed gaat allemaal, we denken aan jullie.
    Nog even en dan mag ik weer een pakje openmaken!! :)

Liefs en een dikke kus Henriette

• 27 November 2013 - 10:21

Astrid:

We genieten van jullie belevenissen,wat zien jullie veel en wat zijn de mensen toch aardig.
    Begrijp dat als je in een land als Australie reist,zo grooot!je niet weet dat Dublin in Ierland ligt.
    Hier echt herfstig en kil.Omi heeft haar Kia verkocht,ik ben nu weer haar chauffeur.
    Goede reis verder,groetjes en liefs van Omi en Astrid

Arno:

Leuk verhaal weer!!! groet, Arno

• 12 December 2013 - 05:56

Gijs & Annelot :

Tnx voor alle leuke reacties lieve mensen